T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KURULUŞUN GENEL TANIMI:
İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne bağlı bir İlçe kuruluşu olan Müdürlüğümüz, 4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu,5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu,5901 Sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu, 3152 Sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, 2675 Sayılı Milletlerarası Özel Hukuk ve Usul Hukuku Hakkında Kanun, 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu ile belirtilen yükümlülükler ile diğer emir ve görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.
Kişinin doğumundan ölümüne kadar hayatında toplum açısından önem arz eden ve hukuki sonuçları doğuran her türlü olay ve hukuki işlemlerle, nüfus hareketlerine ve kişiye ilişkin bilgilerin istatistiki amaçlarla toplanmasına, kütüklere geçirilmesine, korunmasına, gerektiğinde tasnif edilerek değerlendirilmesine ilişkin iş ve işlemlerin tümüne NÜFUS HİZMETİ denir.
Kişinin Türk vatandaşı olup olmadığının tespitine, toplum içerisinde kimliğinin ve aile bağlarının belirlenmesine esas olan nüfus kayıtları kamu düzeninin temel dayanaklarından birisidir.
Nüfus hizmetleri 1884 yılında kurulan Dahiliye Nezaretine bağlı Nüfus-ı Umumiye Müdüriyeti ile başlar. 1904 yılında tüm Osmanlı sınırları içerisinde genel nüfus yazımı yapılmış ve nüfus kütükleri oluşturulmuştur. Bu kütükler bugün kullanılmakta olan sistemin temelini oluşturmaktadır
Bütün nüfus kayıtları bir araya getirilerek MERNİS Ulusal Veri Tabanı oluşturulmuş ve 923 Nüfus Müdürlüğünde elektronik ortama geçirilmiş olup, artık her nüfus idaresi Türkiye Nüfus İdaresi, her nüfus memuru Türkiye nüfus memurudur. 28 Ekim 2002 tarihinde tüm vatandaşlara Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası verilmiştir. MERNİS’e kayıtlı tüm kayıtlara ait kimlik bilgileri, MERNİS Ulusal Veri Tabanında mevcuttur.
Taşra Nüfus Teşkilatı, İçişleri Bakanlığı ana hizmet birimleri içerisinde yer alan, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne bağlı olup, her ilde olduğu gibi bir İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü ile bağlı İlçe Nüfus Müdürlüklerinden teşekkül eder.
İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
1) Hizmetlerin yasalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
2) Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek.
3) Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi. yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yıl sonunda özel kütük haline
getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
4) Görev çerçevesindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak.
5) Cezai kovuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malul olan ya da kanuni şekillere uyulmaksızın yapılmış evlilikleri o yerin
Cumhuriyet Savcılığına bildirmek.
6) Nüfus müdürlüğünü temsilen mahkemelerde bulunmak veya yerine bir memuru görevlendirmek.
7) 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununda belirlenen esaslara göre kayıt örneği veya bilgi vermek.
8) Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak.
9) Nüfus Müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirilerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak.
10) Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu
hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak.
11) Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanı düzenlenmek.
12) Personelin atanma ve yükselmelerine ilişkin tekliflerde bulunmak.
13) Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetlerinde Kaymakamın danışmanlığını yapmak.
14) Yasalarda verilen diğer görevleri yapmak.