Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Samsun

Valilikler

T.C. Ladik Kaymakamlığı
T.C. Ladik Kaymakamlığı
T.C. Ladik Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Görev Yapmış Kaymakamlar Şehitlerimiz Gazilerimiz Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • LADİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Şehitlerimiz
    • Gazilerimiz
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • LADİK
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Ladik Kemal KAPLAN Huzurevi Müdürlüğü
      • İlçe Malmüdürlüğü
      • İlçe Gençlik ve Spor Müdürlüğü
      • İlçe Toplum Sağlığı Merkezi
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Gençlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Atatürk Halk Kütüphanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

T.C. Ladik Kaymakamlığı İmza Yetkileri ve Yetki Devri Yönergesi

LADİK KAYMAKAMLIĞI
İMZA YETKİLERİ VE YETKİ DEVRİ YÖNERGESİ
 
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR

AMAÇ :
Madde 1- Bu Yönergenin amacı, Ladik Kaymakamlığına bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum, kuruluş ve birimlerde;
  1. Kaymakam adına imzaya yetkili makamları belirlemek,
  2. Verilen yetkileri belli ilkelere bağlamak,
  3. Hizmet, iş ve işlem akışını hızlandırmak,
  4. Kırtasiyeciliği en az düzeye indirmek, hizmetlerin etkinlik ve verimliliğini artırmak, 
  5. Üst düzey yöneticilere zaman kazandırmak,
  6. Halka ve iş sahiplerine kolaylık sağlamaktır.

KAPSAM :
Madde 2- Bu yönerge, 5442 sayılı İl İdaresi Kanununa tabi ilçe genel idaresi ve vesayet yetkileri yönünden belediyeler ve mahalleleri kapsar. İlgili mevzuat uyarınca Kaymakamlık ve bağlı kurumlara ait iş bölümü ile bu kuruluşların yapacakları yazışmalarda ve yürüteceği işlemlerde Kaymakamlık adına imza yetkisi kullanma ilke, şekil ve şartlarını içerir.
YASAL DAYANAK :
Madde 3- Bu yönerge;
  1. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,
  2. 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanunun 38 inci maddesi,
  3. 3152 sayılı İçişleri Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 34 üncü maddesi,
ç)   657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
d)  3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkında Kanun,
e)  4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu,
f) 08 Haziran 2011 tarih ve 27958 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ´Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
  1. Samsun Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi,
ğ) “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” ,
hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.       
           
TANIMLAR :
Madde 4- Bu yönergede yer alan deyimlerden;

Kaymakamlık                                   :Ladik Kaymakamlığı’nı,
Kaymakam                                       :Ladik Kaymakamı’nı,
Yazı İşleri Müdürlüğü                     :Ladik Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü’nü,
Yazı İşleri Müdürü                          :Ladik Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürü’nü,
Birim                                                 : Bakanlıkların ve genel müdürlüklerin ilçe düzeyindeki kuruluşunu,
Birim Amiri – İlçe İdare Şube Başkanı: Bakanlıkların ve genel müdürlüklerin ilçe düzeyindeki birinci derecedeki yetkili birim amirlerini,
Büro Yetkilisi                                   : Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğü emrindeki Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni ve Bilgisayar İşletmeni’ni
S.Y.D.V                                             : Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’nı ifade eder.
YETKİLER :
Madde 5- Bu yönergede adı geçen yetkililer; Kaymakam, Yazı İşleri Müdürü, Birim Amiri ve Büro Yetkilisidir.
İLKELER VE YÖNTEMLER:
Madde 6- Bu yönergenin uygulanmasında aşağıdaki ilke ve yöntemler geçerlidir.
1. Yetkilerin sorumlulukla, dengeli, eksiksiz ve doğru olarak kullanılması esastır. Her kademe, sorumluluğu derecesinde ilgili konular üzerinde aydınlatılır. Yetki derecesinde “bilme hakkını” kullanır. Kaymakam ilçe örgütlerinin tümüyle, Yazı İşleri Müdürü ve Birim Amirleri kendi birimleri ile ilgili olarak “bilme hakkını” kullanır. Bu amaçla her Birim Amiri imzaladığı yazılarda üst makamların bilmesi gerekenleri takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
2. İmza yetkisinin kullanılmasında; hitap edilen makamın seviyesi ile konunun kapsam ve öneminin göz önünde tutulması temel ilkedir.
3. Koruyucu Güvenlik Hizmetleri ile ilgili mevzuat [(1) 5188 karar sayılı “Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanun” ve Uygulama Yönetmeliği; (2) 711 sayılı “Nöbetçi Memurluğu Kurulması ve Olağanüstü Hal Tatbikatlarında Mesainin 24 Saat Devamını Sağlayan Kanun” ve Uygulama Yönetmeliği; (3) 88/13543 karar sayılı “Sabotajlara Karşı Koruma Yönetmeliği”; (4) 2007/12937 karar sayılı “Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik”; (5) 2000/284 karar sayılı “Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Yönetmeliği”; (6) Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik; (7) 7/7551 karar sayılı “Parlayıcı, Patlayıcı, Tehlikeli ve Zararlı Maddelerle Çalışan İşyerlerinde ve İşlerde Alınacak Tedbirler Hakkında Tüzük”; (8) 13/05/1964 tarihli, 6/3048 sayılı “Gizlilik Dereceli Evrak ve Gerecin Güvenliği Hakkında Esaslar”] hükümleri hassasiyetle tatbik olunacak; personel, bina ve belge güvenliği sağlanacaktır.
4. Yazılar bütün ara kademe amirlerin parafı alınmadan imzaya sunulmaz varsa ekleri ve evrakın safahatı ile birlikte imzaya sunulur. Birim amirinin paraf ya da imza tarihinden itibaren, yazılar en geç ertesi iş günü Kaymakamlığa imzaya sunulacaktır.
5. Bu yönerge kapsamında birim amirleri kendi aralarında emir ve direktif niteliği içermeyen yazışmaları doğrudan yapabilirler.
6. Birim amirinin izinli olduğu hallerde vekili imza yetkisini kullanır. Daha sonra, yapılan önemli iş ve işlemler hakkında birim amirine bilgi verilir.
7. Kendisine yetki devredilenler, bu yetkiyi Kaymakamın onayı olmadıkça bir başkasına devredemez. Ancak; kendilerine verilen yetkilerden uygun gördüklerini Kaymakamın onayı ile astlarına devredebilirler. Bu durumda, onayın bir örneği İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne gönderilir.
8. Yazıların ilgili olduğu birimlerde hazırlanması ve oradan yayımlanması esastır. Ancak; acele hallerde Yazı İşleri Müdürlüğünde hazırlanan yazıların bir örneği gerekirse bilgi için ilgili birime gönderilir.
9. Yönetimin gözetim ve denetim alanına giren konulara ait ihbar, şikâyet ve icra’i nitelikteki dilekçelerin Kaymakamlığa sunulması esastır. Bunların dışında kalan sürekli hizmetlere ilişkin dilekçeler doğrudan doğruya ilgili kuruluşa verilebilir. Ancak; daire amirlerince ilgili birime havale edilirken Kaymakam a. ibaresi kullanılacaktır.
10. Kaymakamın emri ve/veya onayı ile yapılan veya Kaymakamın bizzat başkanı olduğu, ancak sekretarya işleri Yazı İşleri Müdürlüğünce yapılmayan her türlü denetim, toplantı ve uygulamalarla ilgili karar ve/veya tutanaklar, bilgi amacıyla Kaymakamlık Makamına sunulur. Bu tür yazılar Kaymakam tarafından havale edilir, Yazı İşleri Müdürlüğünce dosyalanır.
11. Kendisine başvurulan birim amirleri konunun incelenmesini ve çözümünü kendi yetkisi dışında görürse, dilekçe Kaymakamlık Makamına sunulacak ve Kaymakamın direktiflerine göre gereği yapılacaktır.
12. Birim amirleri üst makamları tarafından gönderilen ve Kaymakamlık aracılığı ile gönderilmesi gerekirken her nasılsa doğrudan kendilerine gelen yazıları inceleyerek derhal Kaymakamlık Makamına bilgi verirler ve alacakları talimat doğrultusunda hareket ederler.
13. Basında çıkan ihbar, şikâyet ve dilekler, herhangi bir emir beklemeksizin ilgili birim amirince doğrudan ya da Kaymakamlık Makamının direktifleri üzerine dikkatlice incelendikten sonra, değerlendirmeyi de içeren sonucu en kısa zamanda birim amiri imzası ile Kaymakamlık Makamına bildirilecektir. Konuyla ilgili basına cevap verip, vermeme hususundaki takdir yetkisi Kaymakamlık Makamına aittir.
14. Tüm yazışmalarda: 02.12.2004 tarih ve 25658 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas Usuller Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine mutlaka uyulacak, bu esaslara uymayan yazılar kendilerine yetki devredilen kişilerce imzalanmayarak birimine iade edilecektir.
15. İlçe içindeki genel idare kuruluşları; yerel yönetimler, il ve bölge kuruluşları ile ilgili yazışmaları Kaymakamlık kanalıyla yapılacaktır.
16. Vali tarafından özel yetki verilmeksizin hiçbir personel tarafından basın ve yayın organlarına herhangi bir şekilde bilgi ve demeç verilemez. Basına intikal ettirilecek konular Kaymakamlık Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu (Yazı İşleri Müdürlüğü) tarafından bildirilecektir.
17. İmza yetkisinin devrinde Kaymakamın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır. Kaymakam gerek gördüğünde, devrettiği yetkileri her zaman kullanabilir.
YAZILARIN İMZAYA SUNULMASINDA YÖNTEM:
Madde 7- Yazıların imza için Kaymakamlık Makamına sunulmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur.
1. Bilgi vermeyi ve açıklamayı gerektiren yazılar, bizzat birim amirleri tarafından Kaymakamın imzasına sunulur. Kaymakamın imzasına sunulacak diğer yazılar, İlçe Yazı İşleri Müdürlüğüne teslim edilir.
2. Çok acil ve gecikmesinde sakınca bulunan haller hariç, imza için beklenilmeyip, teslim edilen ilgiliden, bilahare geri alınır.
3. Kaymakamlığa imza için sunulacak yazılar bu işle görevlendirilmiş personel tarafından takip edilir. Kaymakam imzasına sunulacak yazılar hiçbir şekilde ilgisi olmayan kişiler tarafından takip edilemez ve her ne amaçla olursa olsun takip için ilgisi olmayan kişilere, kurumlarca evrak teslimatı yapılmaz. Evrak teslim almaya yetkili personel, kurumları tarafından Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğüne bildirilir.
4. Atama, yer değiştirme, açığa alınma, işten el çektirme, göreve iade, açma, kapatma, memurlara veya gerçek veya tüzel kişilere ceza yazılması, insan hakları, tüketici hakları ile ilgili yazılar gibi önem arz eden yazılar bizzat birim amirleri tarafından önceden bilgi verilerek imzaya sunulur.
5. Şikâyetler, tayin, yer değişikliği, görev değişikliği içeren dilekçeler, asaleten veya vekâleten her türlü görevlendirme ve atama talepleri Kaymakamlığa yapılır. Kaymakam tarafından havale edilirler. Bu tür talepler kurumlara gelmiş olsa dahi kurum amirleri bu tür yazıları Kaymakamlığa yönlendirir ve Kaymakam tarafından havale edilmesini sağlarlar. Acil durumlarda kurum amirleri kendileri gereğini yaparlar ve derhal Kaymakama bilgi verirler.
 
 
 
SORUMLULUK :
Madde 8- Birim amirleri, birimlerinden çıkan bütün yazılardan ve yapılan işlemlerden Kaymakama karşı birinci derecede sorumludurlar.
Madde 9- Bu yönerge ile verilen yetkilerin tam ve doğru olarak kullanılmasından ve uygulamanın yönergeye uygunluğunun denetiminden, ilgili birim amirleri sorumludur.
Madde 10- Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların korunmasından her kademedeki amirler ve memurlar sorumludur.
İKİNCİ BÖLÜM
İMZA ONAY YETKİLERİ
A. KAYMAKAM TARAFINDAN AÇILACAK VE HAVALE EDİLECEK YAZILAR:
Madde 11- Kaymakamlığa gelen evraklar, Evrak Bürosunca görev bölümüne göre ayrılarak havaleye hazırlanacaktır. “ÇOK GİZLİ” gizlilik dereceli evraklar, “KİŞİYE ÖZEL” ibaresi olan evraklar ve şifreler Kaymakam tarafından bizzat açılır ve havalesi yapılır.
Madde 12- Kaymakam tarafından havale edilecek yazılar şunlardır;
1. Vali ve üstü makamların imzası ile gelen bütün yazılar,
2. Her türlü şikâyet dilekçeleri, yeni düzenlemeleri, yatırım ve planlamaları içeren dilekçeler.
3. Her türlü atama, yer değişikliği, görev değişikliği ve görevlendirme yazıları,
4. Asayiş ve güvenlik ile ilgili önemli yazılar,
5. Yargı organlarından gelen yazılar.

B. KAYMAKAM TARAFINDAN İMZA EDİLECEK YAZILAR:
Madde 13- Kaymakam tarafından imza edilecek yazılar şunlardır;
1. Valilik ve Kaymakamlıklar, genel müdürlükler ile bölge kuruluşlarına, bakanlıkların bağlı kuruluşlarına ve (acil hallerde) doğrudan bakanlıklara hitaben yazılan bütün yazılar,
2. Prensip, yetki, uygulama, yöntem ve sorumlulukları değiştiren yazılar,
3. Birimlere gönderilecek emirler, tamimler ve genelgeler,
4. Birim amirlerine gönderilen taltif, tenkit ve tecziye maksadıyla yazılan yazılar,
5. 4483 sayılı Kanun ile ilgili her türlü yazılar,
6. 3091 sayılı Kanun ile ilgili müracaatlarda muhakkik tayin yazıları ve yine aynı Kanuna göre verilen karar ve yazıları,
7. Yargı kuruluşlarına gönderilecek bilgilendirme, inceleme, itiraz, savunma, iddia, temyiz v.b. her türlü yazılar (İlçe Nüfus Müdürlüğü ve Tapu Müdürlüğünün davalarla ilgili yazıları, İlçe Jandarma Komutanlığının ve İlçe Emniyet Müdürlüğünün adli görevlerinden doğan yazıları ve icra takip yazıları hariç),
8. Askeri kuruluşlarla yapılan her türlü yazışmalar,
9. Başvuru sahiplerinin yazılı veya sözlü dilek ve şikâyetleri ile yeni düzenlemeleri, yatırım ve planlamaları içeren dilekçelere verilecek cevaplar,
10. Denetim sonuçlarının bilgi ve/veya yasal işlem yapılmasının sağlanması amacıyla gönderilmesini içeren yazılar gibi tüm yazışmalar,
11. Kaymakamın imzalaması gereken veriler ve ödeme emirleri,
12. Ataması Kaymakamlığa ait personellerin derece ve kademe terfileri ve onayları,
13. Görüş, muvafakat ve teklif bildiren yazılar,
14. Yatırımlar, plan ve programlarla ilgili yazışmalar,
15. Görevden uzaklaştırma ve göreve iade yazıları,
16. Kanun, tüzük ve yönetmeliklerin ilanı için hazırlanan yazılar,
17. Kişiye özel ve gizlilik dereceli yazılar,
18. Görevlendirme yazıları,
19. Her türlü inceleme ve soruşturma açılması ve bunların işleme konulmaması ile ilgili yazılar,
20. Komisyon kararları,
21. İlçe sınırları içine veya dışına araç görevlendirmeleri,
22. Güvenlik soruşturmaları ile ilgili yazılar,
23. Afet ve Acil Yardım ile ilgili yazılar,
24. Bir birime ait iken başka bir birimin faydalanması için verilecek veya devredilecek her türlü demirbaş eşya, alet, v.b. malzemelerin kullanım, intifa ve/veya devir izinleri ile ilgili yazılar,
25. Kanun, tüzük ve yönetmeliklerin bizzat Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği yazılar ve onaylar,
26. Kaymakamın uygun göreceği diğer yazılar.
 
 
C. KAYMAKAM TARAFINDAN ONAYLANACAK YAZILAR:
Madde 14- Aşağıdaki konulara ilişkin yazılar Kaymakam tarafından onaylanır;
1. Mevzuata göre bizzat Kaymakam tarafından onaylanması veya verilmesi gereken kararlar ve onaylar,
2. Kurum amirlerinin türlü izin istek ve onayları,
3. Her türlü vekâlet onayları,
4. İlçe İdare Şube Başkanlarının ve tüm personellerin ilçe dışına araçlı veya araçsız görevlendirilmelerine dair onaylar,
5. İlçe içinde ve dışına göreve çıkacak resmi hizmete mahsus araçların taşıt görev formları (devredilenler hariç),
6. İlgili mevzuata göre verilecek, işyeri açma, kapatma ve ceza onayları,
7. Personelin geçici veya sürekli görev veya görev yeri değişiklikleri onayları,
8. Birimlerin taşınmaz mal satın alması veya kiralaması ile ilgili onaylar,
9. Noter senedine bağlanması gerekli alım, satım, ihale işleri ile mukavele onayları,
10. Mahalle Muhtarlarının izin istek ve onayları,
11. Mevzuatla öngörülen idari para cezaları (devredilenler hariç),
12. Vekil, ücretli öğretmen, usta öğretici ve kurs öğreticisi atama onayları,
13. Lokallerin açılması, faaliyetlerine ara verilmesi veya kapatılması onayları,
14. Kira sözleşmeleri ve ihale sözleşmelerinin lüzum müzekkereleri ile satın alma komisyon kararlarının onayları,
15. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince ihale yetkilisi ve harcama yetkilisi olduğu işlemleri yapmak.
Ç. YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 15- Yazı İşleri Müdürü, aşağıdaki kurallar çerçevesinde evrak havale işlemlerini yapar;
1. Kaymakamlığa gelen “ÇOK GİZLİ” gizlilik dereceli evraklar, “KİŞİYE ÖZEL” ibaresi olan evraklar ve şifreler dışındaki bütün yazılar, Yazı İşleri Müdürü tarafından açılır, evrak üzerine gideceği birim yazılır, kaydı yaptırılır ve Kaymakam tarafından görülmesi gerekenler ayrıldıktan sonra diğerleri yine Yazı İşleri Müdürü tarafından ilgili birimlere havale edilir.
2. “İVEDİ”, “ÇOK İVEDİ”, “GÜNLÜ” ibareli yazılar ile (telgraf, teleks, faks, telefaks gibi) değerli evrak Kaymakam ilçede ise Kaymakam tarafından havale edilir. Ancak; acil durumlarda Yazı İşleri Müdürü tarafından havalesi yapılır, sonucu takip edilir ve en kısa zamanda Kaymakama bilgi verilir.
3. Doğrudan Kaymakamlığa yapılan başvurular bir özellik arz etmediği, Kaymakam tarafından görülmesinde bir gereklilik olmadığı, bir ihbarı ya da şikâyeti kapsamadığı durumlarda İlçe Yazı İşleri Müdürünce kayda alınması sağlanarak, ilgili daireye, yine Yazı İşleri Müdürü veya yokluğunda Yazı İşleri Müdürlüğü Büro Yetkilisi tarafından havale edilir. Bu şekilde ilgili kuruluşa giden evrak işleme konulur. Ancak; cevaplar Kaymakam tarafından imzalanır.
4. Askerlik Şubesinden gelen yoklama kaçağı, firar, bakayaların yakalanmasına ve düşümlerine ilişkin yazıların ilgili zabıtaya havalesi,
5. Askerlik kararları ile ilgili yazıların ilçe idare kuruluna havalesi,
6. Fen elemanı talepleri,
7. Yukarıda yazılanların dışında kalan genel olarak herhangi bir emir ve talimat niteliğinde olmayan, yasal olarak rutin şekilde gereğinin yapılması icap eden ve Kaymakamın imzasını gerektirmeyen her türlü evrak ve dilekçelerin ilgili birimlere havale edilerek, imzalanması,
8. Apostil şerhlerinin imzalanması,
9. Mahalle muhtarı ve azalarına ait görev belgesi onayı ve imza tasdiki ile belediye başkanları imzalarının tasdiki,
Madde 16- Aşağıda belirtilen hususları içeren yazılar Yazı İşleri Müdürü Tarafından “Kaymakam adına” imza edilir;
1. Kaymakamın ilçede ve/veya makamında bulunmadığı acil durumlarda yazışma hakkında derhal bilgi verilmesi şartı ile Kaymakam tarafından imzalanması gereken ancak özellik ve ivediliği nedeniyle gecikmesinde sakınca bulunan yazılar,
2. 4483 sayılı Kanun gereğince Kaymakam tarafından verilen “soruşturma izni verilmesi” ve “soruşturma izni verilmemesi” kararlarının ilgili makam ve kişilere (üst yazıların imza edilmesi dışındaki) tebliği ve tebellüğü işlemleri ile diğer tebligat işlemleri,
3. Yanlış gelen yazıların ilgili makama gönderilmesine ilişkin yazılar,
4. Yurtdışı bakım belgelerinin imzası ve tasdiki,
5. Üst makamlardan gelip, Kaymakamın havalesinden geçen yazıların yerel yönetimlere gönderilme yazıları,
6. İlçede kuruluşu bulunmayan kamu kurumlarında görev yapanlar tarafından talep edilen sevk kâğıtları; öğrencilerin kredi, yurt, burs başvuru formları, bakım belgeleri ve rutin taleplere ilişkin dilekçeler, İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından havale ve imza edilecektir.
 
D. YAZI İŞLERİ BÜRO YETKİLİSİNİN HAVALE EDECEĞİ YAZILAR:
Madde 17- Yazı İşleri Büro Yetkilisi aşağıdaki kurallar çerçevesinde evrak havale işlemi yapar.
1. PTT’den gelen postadan Kaymakamlık icraatını etkilemeyecek (Kaymakam tarafından görülmesi gerekli olanlarla özellik taşıyan evraklar hariç) her türlü yazıların havalesi,
2. Askerlik Şubesinden yoklama kaçağı, firar, bakayaların yakalanmasına ve düşümlerine ilişkin yazıların ilgili zabıtaya havalesi,
3. Askerlik kararları ile ilgili yazıların İlçe İdare Kuruluna havalesi,
4. Yazı İşleri Müdürünü bilgilendirmek suretiyle, genel olarak herhangi bir emir ve talimat niteliğinde olmayan, yasal olarak rutin şekilde gereğinin yapılması icap eden ve Kaymakamın imzasını gerektirmeyen her türlü evrak ve dilekçelerin ilgili birimlere havale edilmesi,
E. BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI YAZI VE ONAYLAR:
Madde 18- Birim amirleri sadece kendi konuları ile ilgili başvuruları bu yönergede belirtilen kurallar çerçevesinde (ihbar, şikayet, atama v.b. istisnalar dışında), doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak, konuyu incelemeye ve eğer istenen husus; mevcut bir durumun beyanı veya yasal bir durumun açıklaması ise bunu dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler. Bunlar dışındaki sonuçlara ya da şikayet, soruşturma, tayin, atama, yer-görev değişikliği taleplerine dair dilekçe ve yazıları Kaymakamlık Makamına yönlendirirler. Bu tür yazıları Kaymakamlık Makamına yönlendirmenin mümkün olmadığı ve/veya gecikmesinde sorun çıkabilecek durumlarda kabul ederler ve bu durumu derhal Kaymakama bilgi verirler. Bu tür yazılar yalnızca Kaymakam imzasına sunularak cevaplandırılır.
Madde 19- Birim amirleri, aşağıda belirtilen konuları içeren yazıları Kaymakam adına “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak imzalarlar.
1. Yeni bir hak ve yükümlülük doğurmayan, Kaymakamlığın takdirini gerektirmeyen ve bir direktif niteliğini taşımayan mutad yazılar ile teknik, istatistik ve hesaplara ilişkin yazılar,
2. Bir dosyanın tamamlanması, bir işlemin sonuçlandırılması için belge ve bilgi istenmesi, teftiş rapor ve layihalarının izlenmesine dair yazılar,
3. Kaymakamlık tarafından kabul edilmiş ve onaylanmış kararların ve/veya yetkili kurullar tarafından verilmiş kararların işleme konulması, tebliğ/tebellüğü, ilanı, ilgili kişi kurum ve makamların bilgilendirilmesi hususları ilgili yazılar,
4. Kaymakamın katkısına ihtiyaç duyulmayan tip formlarla bilgi alma, bilgi verme niteliğinde olan yazıların imzalanması,
5. Vatandaşlarımızın kamu kurum ve kuruluşlarındaki iş ve işlemlerini takipleri sırasında içerik olarak şikâyet ve icra’i nitelik taşımayan rutin hizmetlere ilişkin dilekçe ve başvuruların kabul edilmesi, incelenmesi, bilgi istenmesi için kuruluşlara ve ilgilisine bilgi verilmesine dair yazılar,
6. Kurumlarında görev yapan personellerin (öğretmenler hariç) yıllık ve mazeret izin onayları.
7. 5070 sayılı Kanuna göre (elektronik ortamda yazışma yapan kurumlarda) Güvenli Elektronik İmza ile imzalanarak üretilmiş bir belgeden çıktı alınarak, gönderilmesine ihtiyaç duyulması halinde Belgenin Aslı Elektronik İmzalıdır ibaresi konularak tasdiken imzalanması. (bu tür belgeler imza ve mühür üst üste gelmeyecek şekilde mühürlenecek, ayrıca bu tür belgeleri imzalayacak kurum yetkililerinin imza sirküleri ile mühür örnekleri Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğünde teyit amaçlı saklanacak ve yetkili değişiklikleri de düzenlenecek yeni belgeleri ile ivedi olarak bildirilecektir.)
İLÇE JANDARMA KOMUTANI VE İLÇE EMNİYET MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 20- İlçe Jandarma Komutanı ve İlçe Emniyet Müdürü, bu yönergenin “E” konu başlığı altındaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi ile Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. 29.09.1987 tarihli 19589 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Tekel Dışı Bırakılan Patlayıcı Maddelerle Av Malzemesi ve Benzerlerinin Üretimi, İthali, Taşınması, Saklanması, Depolanması, Satışı, Kullanılması, Yok Edilmesi, Denetlenmesi Usul ve Esaslarına İlişkin Tüzüğün” 117. Maddesi gereği, oyun ve eğlence aracı olan patlayıcı maddeler dışında, şenlik ve işaret fişeklerinin kullanılması, bu işi bilen bir sorumlu gösterilerek Mülki Amirden alınması gereken izin onayı ile mezkûr tüzük hükümlerine göre yürütülecek iş ve işlemler.
2. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu kapsamında verilen İdari Para Cezalarının onayı ve ilgili kurumlarla yapılan yazılar.
3. Yoklama kaçağı, Bakaya ve firari durumlarda olup, aranan ve yakalananlar hakkında ilgili kurumlara yazılan yazılar.
4. Silah taşıma ve bulundurma ruhsatlarına ve av tezkerelerine ilişkin onaya hazırlık işlemleri.
5. Suç işlenmesini caydırmak ve önlemek, suç işlenmesi halinde failleri ve sorumluları ile ilgili olarak yapılacak her türlü iş ve işlemlerle ilgili yazılar, tutanaklar, ilgili adli ve mülki makama sunuş yazıları.
6. Düğün, asker eğlencesi, kutlama, v.b. izin dilekçelerinin birimine havalesi.
İLÇE NÜFUS MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 21- İlçe Nüfus Müdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. İlçe Jandarma Komutanlığı ile İlçe Emniyet Müdürlüğüne yazılan kayıp nüfus cüzdanı ile ilgili tahkikat yazılarının imzalanması.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 22- İlçe Milli Eğitim Müdürü “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullardaki öğrencilerle ilgili istatistiklere ait yazışmalar,
2. İlçemizdeki eğitim-öğretim hizmetleri kapsamındaki mesleki ve rehberlik çalışmaları ile ilgili yazışmalar,
3. Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı ile ilgili yazışmalar,
4. Kendi muadil ve astlarına hitaben yazılan öğrenci nakilleri, devamsız öğrenciler v.b. öğrenci işleri ile ilgili yazışmalar,
5. Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğünün bilgilendirme ve istatistiklerine ait yazılar,
6. Okul ve kurumlardan sportif aktivitelere katılacak öğrenci ve öğretmenlerin görevlendirme onayları ve ilgili birimlere yazılan yazılar,
7. Çocuk Mahkemelerinin danışmanlık tedbiri Rehber Öğretmen görevlendirme onayları,
8. Okulların il içi gezi plan ve onayları, (araç ve personel görevlendirme onayları Kaymakamlık Makamına sunulacaktır.)
9. Halk Eğitim Müdürlüğünün kurs açma ve kapatma onayları.
İLÇE TARIM VE ORMAN MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 23- İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. Mera, yayla, otlak gibi devletin hüküm ve tasarrufu altında olan yerlerle ilgili inceleme, araştırma ve raporlama yazıları,
2. İl Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü tarafından sekretarya işlemleri yürütülen komisyonların ilçede yapılan iş ve işlemlerine ilişkin sekretarya işlemlerinin yürütülmesi ve konuyla ilgili inceleme, araştırma ve raporlama yazılarını imzalamak,
3. 4733 sayılı Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun kapsamında; İçişleri Bakanlığı ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) arasında yapılan 25.11.2013 tarihli “Satış Belgesi İşlemlerinin Yürütülmesine İlişkin İş Birliği Protokolü” çerçevesinde; tütün mamulü, alkol ve alkollü içki satıcıları tarafından yapılacak satış belgesi başvurularının kabulü ve işlemlerinin yürütülmesi ile ilgili sekretarya işlemleri.
İLÇE TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 24- İlçe Sağlık Müdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. Şikâyet, suç veya ihbarı içermemesi kaydıyla çevre sağlığı ile ilgili başvuruların cevabi yazılarının imzalanması.
İLÇE MALMÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 25- İlçe Malmüdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. Malvarlığı araştırması yazıları,
2. Emanet ve aylık bildirim içerikli yazılar,
3. 6183 sayılı Kanun gereğince düzenlenecek olan haciz varakalarının onaylanması.
İLÇE MÜFTÜSÜ TARAFINDAN İMZALANACAKYAZILAR:
Madde 26- İlçe Müftüsü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1.Müftülük personellerinin (din hizmetleri, genel idare ve yardımcı hizmet esaslarına göre çalışan personeller) yıllık ve mazeret izin onayları.
İLÇE TAPU MÜDÜRÜNÜN DOĞRUDAN İMZALAYACAĞI YAZILAR:
Madde 27-İlçe Tapu Müdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
  1. Adi görevler hariç adliye ile mülki göreve ilişkin yazışmalar Kaymakamlık aracılığıyla yapılır.
  2. Tapu Müdürlüğü personellerinin yıllık ve mazeret izin onayları.
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRÜ TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
Madde 27- İlçe SYDV Müdürü bu yönergenin “E” konu başlığı altıdaki 18 ve 19. Maddelerinde belirtilen “Birim Amirlerinin İmzalayacağı Yazı ve Onaylara” ek olarak; “Kaymakam a.” ibaresi kullanarak, Kaymakam adına aşağıda sayılan konularda imza ve onay işlemlerini yapar.
1. Vakıf Başvuru dilekçe ve formlarının teslim alınması,
2. 2022 sayılı Kanuna göre yapılacak başvuruların alınması,
3. Genel Sağlık Sigortası Gelir Tespiti başvurularının alınması,
4. Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı personellerinin yıllık ve mazeret izin onayları.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
YAZIŞMALAR
YAZIŞMALARDA YÖNTEM
Madde 28- Birimler, yazışmalarında aşağıdaki hususları dikkate alarak yazışma yapacaklardır;
1. Yazışmalar şekil ve esas bakımından Başbakanlık Makamınca çıkartılan ve 02.12.2004 tarih ve 25658 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak yapılacaktır.
2. Evrakların imzaya açılmasında unvan kısmında “Kaymakam” ibaresi kullanılacak, “Ladik Kaymakamı” ibaresi kullanılmayacaktır.
3. Bu yönerge ile devredilen yetkiler çerçevesinde Kaymakam adına yapılacak her türlü havale, onay ve yazışmalar “Kaymakam a.” ibaresi kullanılarak yetki devredilenin adı ve unvanı ortalanarak yazılmak suretiyle yapılır.
Örnek-1:
Adı-Soyadı
Kaymakam a.
…………. Müdürü
4. Yazışmalarda standartlaşmaya özen gösterilecektir.
Örnek-2: Bir yazıda “Vilayet Makamına” bir başka yazıda “İl Makamına” şeklinde olmamakla birlikte her yazıda; “SAMSUN VALİLİĞİNE” şeklinde yazılacaktır.
(İl Yazı İşleri Müdürlüğü)
Örnek-3: Kaymakamlık Makamına yazılan yazılarda ise;
“LADİK KAYMAKAMLIĞINA” veya “LADİK KAYMAKAMLIĞINA”
(İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü) (İlçe Malmüdürlüğü)
Şeklinde ilgili birim de evrakın gideceği yer bölümünde yazılacaktır.
Örnek-4: Kaymakamlık onayı gereken yazılarda; onay, uygundur, gibi değişik ifadelerin yerine “OLUR” deyimi kullanılacak, altına tarih, (imza aralığı), ad-soyad ve unvan alt alta yazılacaktır.
 
OLUR
…/…/20….
(imza aralığı)
Adı-SOYADI
Kaymakam
 
Örnek-5: Sonuç ifadeleri “Bilgilerinizi rica ederim”, “Bilgi ve gereğini rica ederim” veya “Gereğini bilgilerinize arz ederim” şeklinde yazılacaktır.
Örnek-6: Üst ve ast makamlara veya eş ve ast makamlara dağıtımlı olarak yazılan yazılarda ise duruma göre; “Bilgilerinizi ve gereğini arz ve rica ederim”, “Gereğini arz ve rica ederim”, “Bilgilerinize arz ve rica ederim” şeklinde yazılacaktır.
4. Kurumlar arası yazışmalar “Arz ederim”, kurum içi yazışmalar “Rica ederim” ifadeleri ile yazılacaktır.
5. Yazıların Türkçe dilbilgisi kurallarına uygun, kısa, öz, tekrardan uzak, açık ifade ile ve amacı tam olarak anlatan nitelikte yazılması zorunludur. Ayrıca cümlelerin yüklemleri ile arasındaki ses uyumuna dikkat edilecektir. Bu amaçla birim amirleri bürolarında; Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas Usuller Hakkındaki Yönetmelik, Türkçe Dil Bilgisi ve Yazım Kılavuzu ve Türkçe Sözlük bulunduracak, bu alanda Türk Dil Kurumu internet sitesinden de azami derecede yararlanılacaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SORUMLULUK
UYGULAMA VE SORUMLULUK
Madde 29- Yönergenin uygulanması ve sorumluluğu yönünden aşağıda belirtilen hususlara uyulacaktır.
1. Bu yönerge ile verilen yetkilerin doğru ve tam olarak kullanılmasından, yönergeye uygunluğun sağlanmasından birim amirleri, yazışmaların emir ve usullere uygun yapılmasından ve dosyaların korunmasından birimlerde yazışmalarla ilgili görevlendirilmiş personeller sorumludur. Buna esas olmak üzere yönerge ilçede görev yapan tüm kamu personellerine tebliğ edilerek, okuduğuna dair imzaları alınarak, tebellüğ belgeleri Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlüğüne gönderilecek ve yönergenin bir örneği dökümü alınmış veya bilgisayar ortamında görevlilerin her zaman başvurusuna hazır konumda bulundurulacak, uygulanması sağlanacaktır.
2. Yazıların zamanında gereğinin yapılmasından ve cevaplandırılmasından birim amiri ile ilgili personel sorumlu olup, herhangi bir tekide mahal verilmeyecektir. Günlü ve ivedi yazılar belirtilen gününde, gereği yapılarak cevaplandırılacaktır.
3. Her türlü dilekçenin en geç 30 gün içerisinde cevabı verilecektir. Eğer işlemleri devam ediyorsa aşamaları en geç birer aylık zaman aralıklarıyla ilgili makam ve kişilere yazılı olarak bildirimde bulunulacak, işlem sonuçlandığında da ayrıca bilgi verilecektir. 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu kapsamında olan dilekçeler için Kanunda belirtilen süreler ve yönteme uyulacaktır.
4. Bu yönergede tereddüt edilen hallerde Kaymakamlık makamının emrine göre hareket edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR
Madde 30- Bölge kuruluşlarına bağlı ve ilçemizde kamu kurumu olarak görev yapan İlgili Kuruluş Birim Amirleri ile Mahalli İdareler ve Belediye Kuruluşlarının Başkanlarının idari bağlılık anlamında Kaymakamlık Makamından izin alma zorunlulukları olmasa da izinli oldukları tarihler (bilgi mahiyetinde) Kaymakamlık Makamına bildirilecektir.
Madde 31- Bu yönergede tadat, tasnif ve tarif edilemeyen hususlar ile tereddüde düşülen hususlarda Kaymakam emrine göre hareket edilecektir.
ALTINCI BÖLÜM
YÜRÜRLÜK
Madde 32- Daha önce yayımlanmış olan Ladik Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesi, bu yönergenin yürürlüğe girmesi ile yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu yönerge yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer.
YEDİNCİ BÖLÜM
YÜRÜTME 
 
Madde 25-Bu Yönerge hükümlerini Ladik Kaymakamı yürütür. 21/11/2018
 
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Kurumsal e-Posta
Yeni Cami Mah. Amasya Cad. Hükümet Konağı Ladik/SAMSUN
+90 (362) 771 30 11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız